2010. november 12., péntek

Anaaa, mi az?

Ana vagyok. Nem elírtam, én ana vagyok. Mindkét gyerekem így hív, a kicsinél fel se tűnik, a nagynál időszakosan agylobot kapok tőle. Amikor rászólok, hogy nem vagyok ana, akkor korrigál, hogy "bocs, aNYUkám". Érdekes, akkor megy a "ny".
Zalán, ha nagyon be akar nyalni, akkor anucizik. :-)
Gyönyörűségesen okos 2 éves, elkezdődött nála a "mi az?" korszak. Egész nap képeskönyveket illetve termékkatalógusokat nézegetünk, ő a kettő között semmi különbséget nem érez, ugyanolyan lelkesedéssel lapozza. Az állatos könyvben cicákat keres, a Metro katalógusban Samsungot. Meg Villám Mac-et. Thomas mellé emeltük a családi oltáron a Verdákat is. Állandóan azt nézi DVD-ről. Elromlott a tévénk, mit össze nem udvaroltam egy szerelőnek, hogy még ma próbálja már megcsinálni, mert ki leszek nyúvasztva, ha holnap nem tudnak Dórát, Diegót meg X-faktort nézni:-)
Szóval nézegetjük a katalógust, mai gyerek, keni-vágja a márkaneveket. Samsung, LG, Nokia. (Megismeri a logót.)
A konyhában megkértem, hogy adja már ide a répát, erre behozta a mondókás könyvet. Répa, retek, mogyoró. Lili szerint: répa, paradicsom, krumpli. Mert bénák a rajzok, tényleg.
"Nézd mi van ott!" -visítottam debil, de lelkes óvónéni hangon: mire gyerekem: virág. Jogos. Virágmező közepén egy kismacska, de több volt a virág. :-)
Lilivel állati jól megvannak, a nővére talán még feljebb áll az oltárán, mint Thomas és barátai, meg az összes Verda együttvéve. Egyébként is nagyon közösségi gyerek, a körülmények nem nagyon érdeklik, inkább a társaság, az együttjátszás élménye fontos neki. Amúgy Lili is ilyen, annyira nem is bánom, hogy nem tárgyak, helyek kötik le a figyelmét, hanem események.
Egyébként imád rosszalkodni továbbra is, újabban minden és azonnal kell neki. Állandóan elszed Lilitől mindent, ő meg odaadja. Szoktam heccelni, hogy harcoljon már egy kicsit, nem kell első nyikkra odaadni mindent a kis buldózernek. :-) Lili időnként könnyen enged másoknak, és belenyugszik a helyzetbe. Egyébként meg piszok kitartó, szoktam volt mondani, hogy egy rózsaszín, habos-babos, flitterekkel és tüllökkel díszített TANK. :-)Cuki, édes, talpig kislány, de ha valamit a fejébe vesz, azt csinálja. Korcsolyán kész vannak tőle, hogy halálosan fáradt, de akkor sem panaszkodik, nem áll meg, nem ül le, megy és csinálja. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése