2010. november 27., szombat

Tiszta szoba, szobatiszta

Meglódult Zé gyerek a szobatisztaság felé vezető úton.
Igaz, alig kettő, de Lili ugyanennyi idős volt, amikor hasonló döntés eredményeképpen 3 nap alatt ledobta a pelust, nem sokkal utána éjszakára is. Sztori emitt olvasható.
Zalánnal is előfordult már, hogy produkált, ha ráültettem a bilire, de soha nem szólt eddig magától, hogy pisilni kell. Csak azért, hogy becsurgatott. A Szent Verdás Alsógatyába.
Szóval az én fogalmaim szerint ez egyszerű időzítés és helyrajz kérdése, nem valós szobatisztaság. Tudom mikor fog pisilni, kakilni és ráültetem a bilire, így nem a pelusba csorgat, hanem a bilibe. Van ilyen anyuka is, aki 15 percenként "pisilteti" a gyereket, jó lapjárás esetén egy-két pisit eltalál, a többinél lukra fut... És akkor a "gyerek szobatiszta, csak nem szól". (Ekkor sem röhögtem.)
A hét elején volt a bölcsiben valami szülőcsoportos megbeszélés, épp a szobatisztaság volt a téma. Maradjunk annyiban, hogy állati felnőtt módon viselkedtem ott is, nem röhögtem hangosan sem a hülyeségeken (az egész család összegyűlik és tapsol MINDIG, ha Izidorka a bilibe csurgat), sem az anyukák önkéntes glóriafényezési versenyén. És nem ám az elsőgyerekesek voltak a leglelkesebbek.... Mint valami anonim szuperanyák gyülekezete: "Mari vagyok, 32 éves, és a gyerekem ugyan csak 3 évesen lett szobatiszta, de 4 évesen már olvasott!!! " Meg a "ne hallgassatok senkire, minden gyerek más ütemben fejlődik, az se baj, ha csak későn lesz szobatiszta. Na persze az enyémmel nem így volt, (ez fontos hozzátennem.) " "Gizi vagyok, 35 éves, és egyszer rácsaptam a gyerekre, mert hisztizett a boltban. De soha máskor. Becsszó."Kissé karikírozva, de hasonló expozék hangzottak el.
Mindegy, ott a gondozónők egyértelműen azt hangsúlyozták, hogy majd tavasszal-nyáron mozdulnak rá jobban a bili témára, mert nagyon ráérnek még a gyerekek.
Ma reggel azért megkérdeztem a fiatalembert, nem ülne-e rá a wc-re, és nagyon lelkes lett. Egyébként is utálja a pelenkázást, állandóan elszalad, harcol ellene.
Üldögélt, Lili szórakoztatta (vitt be széket), olvasgatott, rajzolt a mágneses rajztáblán, és belekakilt mellékesen. :-) Délután megint felajánlottam neki a lehetőséget, akkor meg hallottuk, hogy csorog a pisi. Megint elüldögélt egy darabig, mindenkit kizavart (Mennyél be szobába!!!), és bele is kakilt. Most ismét Verdás gatyában tengeti, próbáltam motiválni, hogy szóljon, mert ha lepisili Villám McQueent, akkor az szomorú lesz. Nem tudom mennyire veszi be, nem nagyon hagyja hülyének nézni magát. :-)

Update: be is pisilt, de szólt. Időben, számban, személyben nyelvtanilag helyesen: pisilek. :-) És valóban, abban a pillanatban pisilt. :-DD De legyünk pozitívak: ragoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése