2011. június 15., szerda

Játszótéri esetek

Egyszer, ha öregasszony leszek (bár 14 évesen rohadt öregnek gondoltam a 35 éveseket..) talán megértem....

A "lakótelepünkön" (zöldövezet, vazze') 3 játszótér van egymástól egy-egy házzal elválasztva, ezek közül egy, amit "unióssá" alakítottak. Oda jár a környék apraja-nagyja, tavalyelőtt bekeríteni is sikerült, így már az apraja se szökik ki egy óvatlan pillanatban.
Egyrészt nem értem, hogy egyes szülők miért tekintik nevelésmentes övezetnek a játszóteret, ahol a gyerek úgy ordít, randalírozik, ahogy akar. Egyik ilyen lassez-fair (aka beleszarok) anyuka példul kijelentette, hoyg ő nem azért hozza le a játszótérre a gyereket, hogy "bekorlátozza". Szóval a kettő-ötéves korosztály kaviccsal dobálása és "kisgecizése" egy nyolcévestől neki belefér. Nekem nem.
Másrészt azt se értem, hogy a francért kell egy harmadikost lehozni biciklizni felnőtt biciklivel egy olyan játszótérre, ami kb. a 2-6 éves korosztály igényeit elégíti ki, plusz emiatt tele van apróságokkal, és fizikailag nincs hely a biciklizésre. Ha nagyon el akarják játszani a rendest, akkor annyit mondanak a gyereknek: figyelj ám a kicsikre. Ja, egy versenyző 8 éves figyeljen egy hektikusan irányt változtató 1,5 évesre.
Én tavaly nem egyszer szóltam, hogy ezt rohadtul nem itt kéne, de szarnak rá. Majd fog ő a gyerekkel a parkba menni, ami 100 méterre van, és le se tud ülni... Én speciel a 16 colossal nem engedem Lilit ott biciklizni, mert fel tud úgy gyorsulni vele, hogy nem biztos, hogy meg tud állni egy eléugró 2 éves előtt...

És amitől végképp ki tudok akadni, azok a bagózó nyugdíjas nyanyák. Nem értem, de nem is akarom érteni, hogy amikor van 2 másik árnyékos, padokkal ellátott játszótér a környéken, ahol a kutya se jár, miért kell testületileg levonulni egy szál unoka nélkül 5-en 6-an és BAGÓZNI az egyetlen forgalmas játszótérre. Lehetőleg délután 4 és 6 között, amikor egyébként is tele van. Mivel maguktól nincs ennyi eszük, ezért csőre van töltve a gépemen az önkormányzati rendelet, ami a játszótereken és azok 10 méteres körzetében megtiltja a dohányzást július 1-jétől. Szórólapként fogom nekik osztogatni. Nagybetűvel kinyomtatva, nehogy ne legyen náluk épp szemüveg. :-P
Másrészt azt se értem, hogy kinek jutott eszébe egyáltalán CSIKKTARTÓS kukákat felszerelni egy játszótéren. Láttunk már 1-2 évest, simán odamegy, és kiszedi. Jobbik esetben meg is eszi...
Sokszor túl optimista vagyok, és azt gondolom, hogy az embereknek nincs szükségük írott szabályokra, mert megvan a magukhoz való eszük, de amint a mellékelt ábra mutatja, nincs. :-S

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése