2011. április 3., vasárnap

Üzengetünk, üzengetünk

A múlt héten Zsuzsa ideadta Zalán "fejlődési füzetét", ami azt tartalmazza, hogy ők mit tapasztaltak, mióta oda jár. Új info nincs benne, maradjunk ennyiben.
Mondjuk azt nem értem, hogy miért fontos és kiemelendő tény az, hogy a szégyenérzete és a bűntudata kezd kialakulni. Merthogy ez így konkrétan benne van. Illetve lehet, hogy értem mit akar mondani, de ez így marha hülyén hangzik. Mindegy, nem is érdekel, megmondom őszintén. Elolvastam, egyértelműen érződik, hogy feladatot hajtott végre azzal, hogy megírta egy itiner alapján, ennyi.
Annak idején én kezdtem meg a füzetet azzal, hogy leírtam benne Zalán szokásait, fontosabb személyiségjegyeit, némi kezelési útmutatót. Most ismét írhattam bele, ha van valami változás azóta - mondták. Nos, én szép gyöngybetűkkel belekanyírottam, hogy a gyerek mindent elmond, ami a bölcsődében történik, sőt, ha valami frusztráció éri ott, akkor itthon kijátssza magából (erre visszatérek később, döbbenetes egyébként*). Továbbá, hogy itthon nincs rajta pelenka, és gyönyörűen szól, ha pisilnie kell. ;-)

* Na szóval. Zalán sokszor játssza el azt, ami a bölcsiben volt, és én sokat döbbenek. Azon például, hogy "Luca menjél inkább diszkóba". Kérdem ki mondta ezt? Hát Marika. Meg hogy "D.Janka szégyelld magadat", és "S.Máté viselkedjél". Ilyen szólamokat ismételget szinte vég nélkül. Egyszer sem hallom, hogy "XY ügyes voltál", "ZW nagyon jól viselkedtél".
De a mai játékkal végképp megdöbbentett. Lilivel azt játszották, hogy Zalán Zsuzsa, Lili pedig Melinda (a "technikai dolgozó" a csoportban, ő takarít, hordja a kaját nekik). Zalán vezényelte a játékot, öltöztették, etették, udvarra vitték a babákat, aztán én lettem Marika. Kérdeztem: mit csináljak? Zalán: mondjad, hogy viselkedjél!.... No comment? No, mert értelmetlen lenne. Azt se értené, hogy mi a bajom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése