2011. január 5., szerda

Lili

Az korrekt, ha az autó általi elgázolástól épp megmenekült gyerekemet a megkönnyebbülés okán agyonütöm?
Lili volt egyébként. Zalánban is lenne igény, de őt egyelőre vasmarok jelleggel kézen fogom. Lilinél még vannak illúzióim, hogy felfogja, amit mondok.
Na jó, most nem volt ennyire drámai a helyzet, de nyáron egyszer már satuféket lépett egy sárga Suzuki, mert az én gyerekem úgy érezte, hogy ész nélkül át kell rohannia az úton az egyik haverjához.
Ha nem mondtuk el százszor, akkor egyszer se, hogy ne rohanjon el tőlünk, de amint van valaki akihez, vagy akivel lehet, akkor máris elmegy az esze. Egyébként is rohadt befolyásolható, ha van partner a rohanásban, őrjöngésben, akkor amit én mondok, az magasról le van tojva.
Ma Ágostonnal rohantak el, és én hiába kiabáltam, meg se hallotta. A végén a zebránál ugyan megálltak, na de bassza meg - már bocsánat. Simán otthagyott 20-30 méternyire, ordíthattam én utána. Csak azért nem kapott két büdös nagy pofont, mert idegből lehet akkorát kapott volna, hogy átszáll a másik oldalra.
Amúgy is piszok nehéz vele egy ideje, rettenetesen dacol, visszabeszél, nem csinálja, amit kérünk, ellenben megmagyarázza, hogy miért nem. Ja, tudom, 5 éves hiszti. Biztos van ilyen is. A 4 meg a 6 éves hisztikorszak között. Nagyon le akarja dobni a hámot mostanában, na de igen fiatal csikó még ehhez.
(Na, a másik meg épp a ropit dugdossa az orrába. Feladom.)
Elmondtam Lilinek megint, hogy mi a probléma azzal, hogy elszalad tőlem, és bevetettem a "rossz ember" kártyát is. Eddig valahogy ez nem volt téma, de szerintem 5 évesen már ideje azzal is tisztába kerülni, hogy nem csak jófejek vannak. Mondtam neki, hogy jöhetett volna egy rossz ember, aki elrabolja őket, beteszi egy autóba, és én nem tudom megvédeni, mert otthagyott. Akkor mi lenne? Na, ez talán hatott. És akkor gyorsan azt is letisztáztuk, hogy nem állunk szóba idegenekkel.
Pár perc múlva kérdem tőle (pedagógusvér), hogy mit is csinált rosszul? Válasz: már nem emlékszem. ÁÁÁ. És hogy fogsz legközelebb viselkedni? Majd még kigondolom. ÁÁÁ2.
Amúgy eljutott az agyáig, csak még idő kell neki, hogy beépüljön. :-)
Zazáról, a fosásról, az anyafüggéssel kompenzált apaistenhitről később.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése