2011. március 1., kedd

13. nap, szülinap meg retrohullám

Má' megint kakaós a szája, a szégyen fog megölni. ;-) Legközelebb megstylingolom már fotózás előtt.Őszintén szólva egy hete sem hittem igazán, hogy ez az állapot még el fog jönni, valaha nem úgy fog kinézni, mint egy napon felejtett krokodil. :-S De most már egész pofás a legényke.
Ma elsétáltunk a városba, közben összefutottunk a szomszédos csoport egyik gondozónőjével. Édes, aranyos, de kb. 1982-ben ottfelejtette magát. Látta Zaza arcán a piros foltokat (az gondolom nem tűnt fel, hogy két hete nincs bent), kérdezte, hogy csak nem himlős? De. És akkor miért hozom ki, jól be kell dunsztolni a gyereket, hogy jól kijöjjön. Itt majdnem felsikítottam és ájultan rogytam össze, hogy miért akart volna az én gyerekemre még több pöttyöt, de nem vagyok drámai alkat. Felvilágosítottam, hogy ez két hetes himlőa gyereken, a foltok a pörkök helyén vannak. Jaaa, akkor jól kijött rajta, az a jó, ha jó sok van, mert akkor tuti nem jön ki rajta többet. Itt is csak elképzeltem, amint a táskámmal fejen verem(volt benne esernyő is), a sok pötty másodrendbeli spontán említése miatt, de hát nem tudhatja. :-))Nem először hallom ezeket, de már régebben utánanéztem, egyik sem igaz. A bárányhimlős gyereket a legnagyobb hülyeség bedunsztolni, mert kimelegedve csak jobban viszket, pláne, ha még izzad is közben, amivel faszán felülfertőzheti a kiütéseit, plusz még a láza is nehezebben megy le. Ja, egy másik tévhit, hogy a lázas gyereket izzasztani kell. Enitől tanultam, hogy erről szó sincs, sőt ki kell takarni, úgy könnyebben csökken a láza.
A kiütések száma meg kizárólag a gyerek immunrendszerének pillanatnyi állapotától függ, semmi következtetést nem szabad levonni belőle a későbbiekre nézve. Vélhetően nem lesz himlős, aki már átesett a fertőzésen, de volt már rá példa, hogy valaki másodszor is elkapta.
Az meg, hogy kiviszem. Basszus, lassan 2 hete be van zárva, hogy a retekbe ne vinném ki. Egy hólyagos kiütése sincs, a pörkök pedig már nem tartalmaznak élő kórokozót.
Egy dolog miatt bosszant ez egyébként. Napi szinten gyerekekkel foglalkoznak, ezért valahol elvárná az ember, hogy legyen naprakész a velük kapcsolatos kérdésekben. Nem mellékesen sokan vagyunk, akik utánanézünk, ha valamire kíváncsiak vagyunk, de biztosan sokan vannak, akik - pont azért, mert egészéletét gyerekek közt töltötte, biztos jobban tudja - feltétel nélkül elfogadják, amit mond. Nem hiszem, hogy különösebben árt vele, aki majd épp ezért fogja melegben fonnyasztani a bárányhimlőst, de a komfortérzete biztos szarabb lesz egy hangyányival a gyereknek, hogy a viszketés mellé még tapad is.

ÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉS, Miss Lili ma 5 éves.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése