2010. június 21., hétfő

Értetlenkedő anyuka lettem

Zabos vagyok. Nem kicsit, nagyon- hogy éljünk korunk szlogenjeivel.
Lili ma hazafelé az óvódából mesélte, hogy Z. néni arra biztatta őket, hogy mondják azt, hogy nem akarnak már oviba járni, mert mennyivel jobb lenne nekik itthon apával és anyával.
Naiv kérdés, de milyen pedagógia módszer ez, csókolom?! Melyik iskola tanai között szerepel a 4 évesek manipulálása egyéni célok érdekében?! Álljon elém óvónéni face to face, aztán vitassuk meg, hogy ki, mikor, hol, mennyit dolgozik a fizetéséért. Szívesen, tényleg.
Júniusban hazaküldték a tonarcuccukat - úgysem tornáznak már. Ugyanekkor a mappákat is: már nincsenek foglalkozások sem. Finoman érzékeltették, hogy innentől gyermekmegőrző funkcióban működnek. Az ISKOLAI szünet nyitányakor bejelentették, hogy akkor most aztán nyár van, gyorsan összevonták a csoportokat, és munkaruha helyett (tisztelet a kivételnek) sortban és egyéb szabadidős cuccban jelennek meg az óvónénik... Mint aki most nekem szívességet tesz, hogy strandolás helyett bejön az óvodába. Tegye már fel a kezét a tisztelt olvasók közül, akinek olyan munkahelye van, ahol vannak szabályok, eljárások általánosan, és ugyanezek nyári, könnyített verzióban!
Amíg ugyanazt a fizetést kapja júniusban, mint márciusban, addig végezze el ugyanazt a munkát. Ha szabadságon van, legyen szabadságon, de ne viselkedjen úgy a munkahelyén, mintha épp a beachen lenne, és a sok büdös kölyök megzavarja a sziesztában.
4 hétig az óvoda ténylegesen zárva van nyáron. Aztán van téli szünet - 1 hét durván, tavaszi - szintén akörül, őszi - szintén. Mindegyiknél érzékeltetik, hogy háááát, ugyan behozhatod a gyereket, de szünet van tulajdonképpen. Meg ugye június 1-től augusztus 31-ig is szívességet tesznek. Vegyünk egy átlag családot, kétkeresős modellben. Ha az óvónénik kedvére akarunk tenni, akkor nyáron 12 hét szünet, meg 3 időszakosan, plusz vagy 5 nap nevelés nélkül, azaz durván 16 hét. 16*5 (munkanap) az 80 db munkanap. Egy évben. Arra, hogy EGY VALAKI otthon legyen a gyerekkel. És akkor nem beszélünk közös nyaralásról, amit üdvös egyszerre két szülővel megejteni, nem beszélünk munkaidőben elintézendő hivatalos ügyekről, és semmi egyébről, ami szabadságot igényelne. Sem arról, hogy netán az egyik gyerek bölcsis, és ott máskor van a zárás, vagy iskolás, akkor meg pláne.
Szerintem mindenki szívesen töltené otthon a gyerekével a teljes iskolai szünetet (ha már ez az viszonyítási alap...), csak ha átlagosan 30-35 éves szülőkkel számolunk, akkor az fejenként cirka 25 nap szabi. 50 két szülőnél, és akkor csakis felváltva voltak a gyerekkel. Plusz a gyerekek után járó szabadság, (talán 2 fejenként?) de még így sem lehet megoldani a teljes "elvárt szünidőt" otthon.
De én megérteném, ha lenne bármi észszerű, logikus érvük amellett, hogy ne vigyem a gyereket oviba. Nem erőltetem, szeretne menni. Felajánlottam, hogy maradjon, végtére is ez lesz az utolsó közös teljes nyarunk, de vágyik óvodába. Most. Jövőre meg nem lesz más választásom. Mivel ez én munkahelyemen nincs nyári könnyített műszak.

2 megjegyzés:

  1. Ja a tavalyi überalles: egy csoportba vonták őket össze (30 gyerek meg 8 óvónő kb.)és hazaküldték a fogkeféjüket, hogy MOST MÁR NEM MOSNAK FOGAT!

    VálaszTörlés
  2. Mert a fogmosás , hogyan függ össze a szünidővel.Atyaég.Megoldást kéne találni, mert ez az ovis szünidő szörnyű mindenhol...
    Mondjuk én itthon tartom.1.Az ők csoportjukból SENKI nemjár.Nem is értem dolgozó szülők hogyan csinálják.
    2.Nekünk is az utolsó nyarunk.Én meg bepánikoltam, hogy jajazutolsótkikell használni.
    3.Jól elvan itthon is.Kézműveskedés, játszó egyebek.De már most hiányzik a társaság neki.
    nagyon rá kéne feküdni már erre az ovi szünet témára.Úgy látom és hallom, hogy mindenhol így állnak hozzá.Anyuka, szünet van...mi bent vagyunk ugyan velük, de minek.Ezt már én gondolom hozzá csak.Tényleg a legjobb hivatás szabadságolás szempontjából.

    Évi

    VálaszTörlés