2010. december 5., vasárnap

Apróságok


Minden gyereknevelési szakkönyv alaptétele: ne hasonlítgasd a gyereked senkihez, mind egyedi ütemben fejlődik. Ez simán be is tartható, amíg nem mész emberek közé, vagy az emberek nem jönnek hozzád. Mert a verseny és az összehasonlítás - minimum "az átlaghoz" ott kezdődik, hogy megszületik. Komolyan, sose értettem, hogy miért úgy megy minden születési SMS, hogy gyerek neve, születési idő percre pontosan, súly és hossz. Jó, mondjuk ennél többet nehéz mondani róluk, én megértem. :-) És innentől nincs megállás. Mert vagy nagyobb, mint a szomszéd Tibike, vagy hosszabb, mint te voltál. Többször eszik, mint anyád munkatársának az unokája, de kevesebbet alszik. És ez még csak a gyerekágy. Utána megy az igazi derby, a hasonkórúak anyukáival. A jástzótéren még csak-csak visszafogják magukat, de a virtuális térben (lásd babanet, nlc, velvet poronty) elszabadulnak a bezzeganyuk.Én pl. hülyére röhögtem magam, hogy amikor az én gyerekem legnagyobb rajzeredménye egy szőrös krumpli volt (és örültem, hogy végre tud görbe vonalat rajzolni), akkor egy fórumtárs hasonkorú gyereke már változatos színvilágot mutató figurális ábrákat rajzolt és vonalon belül maradva ki is színezte őket. :-D Zseni, na.

Lilit két évesen szerintem csak én értettem, mert valami hottentotta nyelvjárásban beszélte a magyart, és többet mutogatott, mint beszélt.
Zalán ezzel szemben mondatokban beszél, gyakorlatilag kristálytisztán. Piszkosul élvezem, hogy még egy kis zokni agyilag, ellenben el tudja mondani, hogy mit gondol, és fetrengek a röhögéstől amikor a maga szintjén értelmez dolgokat.
Köztudottan állandóan énekelnek, igazából teljesen mindegy nekik, hogy gyerekdal, vagy Quimby, ha tetszik nekik, akkor éneklik unásig. Valamelyik nap ezt hallom Zalántól: "boldogság, gyere haza. Késő van, gyere APA. " :-D Meséltem Eninek, szerinte a gyerek jobban felfogta a dal értelmét, mint Shodeinde Dorka az X faktorban :-).

Anyós itt volt tegnap, előtte Lili bejelentette, hogy ő haragszik rá. Kérdeztük miért?
"Azért, mert azt mondta nekem, hogy tündércsillag, amikor én hercegnő vagyok." :-) Sanyi ment ki anyósért, útközben figyelmeztette is, hogy ügyeljen a spanyol etikettre. :-)

Az oviban gondolom most a hónapokat, évszakokat tanulhatják, mert Lili központi témája a "milyen hónap van" és különböző esemény hónapszerinti eloszlása. Ezen apropóból kérdeztem tőle, hogy ő mikor is született? Válasz: "Nem emlékszem rá, még nagyon kicsi voltam.":-)

Néptáncon tanultak egy dalt, persze itthon is énekelte. Emígyen: "Új a csizmám most vették, most VÉRES a talpa." Kikerestem, meghallgattuk: hallod, nem véres, FÉNYES.
Szilárd meggyőződéssel állította, hogy nem, ők vérest énekelnek, nekik Erika néni így tanította. Anyós vére. Az autópályán ő megy jó irányban, az összes többi hülye jön forgalommal szemben. :-S
Ja, és persze az azóta klasszikussá vált megnevezése a lábfej nélküli harisnyára: láb nélküli fejlődő harisnya. :-)

4 megjegyzés:

  1. Na most röhögtem nagyokat.
    Én a minap ÖSSZEVESZTEM a 6 évesemmel.Tudom én vagyok marha mert belemegyek...
    "Fecskét látok szeplőt hányok" című dal.
    Váltig állította, hogy ŐK úgy tanulták, hogy HEPLŐ!!
    Mondom olyan szó nincs!Itt még türelmesen...aztán olyan kis kurva makacs/mint az anyja höhö/, hogy előkerestem ide ültettem és mondtam, most HALLGATOD mit énekel Gryllus bá!!
    Ekkor már főttem az idegől.
    Meghallgatta,aszongya:jóvan itt úgy éneklik...de MI az oviban NEM így tanultuk.
    Beszarás...ekkor nem szóltam hozzá, hanem kimentem egy cigire.Higgadni.

    A boldogságos dalt, meg a 3 évesen dalolja állandóan.
    Zaláné viszont klasszabb verzó:-))
    A sok hasonlóság miatt muszáj voltam írni.

    Évi

    VálaszTörlés
  2. Évi, én most nagyon megkönnyebbültem. :-DD Nem vagyok egyedül!!! :-D

    VálaszTörlés
  3. Amúgy én 6 éve nem cigizek, de időnként megkísért, és ebben mindig benne van valamelyik gyerek keze. :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ciki, hogy gyerekes anyukaként bagózom.De!Ez az ő érdekük is.
    Merta kkor ott abban a pillanatban, vagy leüvöltöm a fejét, vagy nem éri meg a kamaszkort.Mert agyoncsapom.Olyan makacs:-))))

    VálaszTörlés