2011. február 6., vasárnap

Murphy él....

Pénteken reggel felhívtam az ovit, hogy Lili már jól van, hétfőn megyünk. Évike mondta, hogy sokan bárányhimlősök, a vírus tizedeli az óvodát rendesen. Még el is nevetgéltünk azon, hogy volt olyan, akit fosós-hányós után oviba vittek, és anyának öltöztetéskor tűnt fel, hogy a gyerek pettyes. Mondtam, hoyg ha mi is így járnánk, szólok.
Így jártunk.
Péntek estére megjelent Lilin pár petty, ami tegnapra egyértelmű bárányhimlő-formát öltött. Lázas is volt (37,8), de magától lement másfél-két óra alatt. Még mindig kevés a hólyagos kiütés rajta, inkább pöttyös egyelőre, de úgy tűnik, hogy több már nem lesz. Tegnap még tényleg bárányfelhő-szerű foltok voltak rajta, amik később összementek egy-egy pöttyé. Icáék mesgzámolták, Rolin 360 kiütés van. :-)) Lilin annyi nincs, szerintem 100 alatt van. :-) De megszámolni nem fogom.
Pénteken meg tegnap nagyon levert, fáradékonyés nyűgös volt, de most már vígan van. Különösen vigasztalja, hogy az összes barátnője bárányhimlős, így nem marad ki semmi mókából, plusz közös élmény is van:-)).
Külön pikantériája a dolognak, hogy én keddtől újra dolgozok, így némi tanakodás után arra jutottunk, hogy egy-egy nap nagymamai és apai szabival meg tudjuk oldani az egész hetet, én mehetek a gátra. Tudom, hogy jogom lenne eljönni táppénzre, de az eleve seggel hozzámállós helyzetet nem kéne még ezzel is tetézni. Nem mellékesen vélhetően Zalán is el fogja kapni, és majd vele maradok itthon. Lilivel az első rossz napokban szerencsére még itthon vagyok, apának, nagyinak már tényleg csak a szórakoztatás jut.
Zalán sub rosa (nem szólunk, hogy Lili himlős) megy bölcsibe, hétfőn elviszi Sanyi, keddtől meg én, ahogy az Lili bárányhimlője nélkül is lenne. Aztán meglátjuk. Ezen is agyaltunk, hogy mi legyen, de ha fertőzött, akkor már régen bevitte, illetve Kornél is vitte Lillától. Annak nincs értelme, hogy újabb egy hetet itthon tartsam, várva a pöttyöket, és ha mondjuk 21 nap lappangási idő után jön ki rajta, akkor egy hónapig itthon üljön. Arra meg nincs, és nem is lehet szabály, hogy a feltételezett betegségét is vegyük figyelembe. Van rá esély, hogy nem kapja el a himlőt. Mint ahogy én sem lettem mumpszos, amikor a húgom az volt, és emlékeim szerint a himlőt sem tőle kaptam el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése