2010. október 6., szerda

Először egyedül...



Egyelőre úgy tűnik, hogy Zalán lelkesen, ügyesen és zökkenőmentesen szokik az óvodába. Ma, amikor kimentek, Zsuzsa beküldött, hogy lássuk hogy reagál arra, ha nem vagyok a közelben. Kb. egy órát töltött nélkülem, és miután voyeurködtem az ablakból láttam, hogy egy másodpercig sem okozott nála fennakadást, hogy nem voltam ott. Jött-ment, mászott, motorozott, labdázott Zsuzsával. Holnap hosszabb időre is otthagyom, és ha minden jól megy, akkor az ebédhez sem megyek be. Ma is befeküdt Fanni ágyába, és erősen tiltakozott a hazamenetel ellen. Azért amikor elindultam az ajtó felé, gondolkodás nélkül felpattant. :-)
Reggel volt balhé, mert nem azonnal mentünk be, először elvittük Lilit (szóltam, hogy fél kilenc körül hozom a héten, mert nem fordulok egy órán belül kettőt a lakás meg az óvoda között), aztán elmentünk kifliért... Na itt már ordított, hogy "menjünk bölcsibeeeee". Még kicsit húztam az időt kavicsszedéssel (tipikus fiú, mindig tele az össze zsebe kaviccsal mogyoróval, gesztenyével), de kénytelen voltunk menni. Konkrétan otthagyott az öltözőben, rohant be, hogy "sziasztok".
Kornéllal együtt csinálnak minden hülyeséget, már csak úgy hívják őket, hogy a Hazard megye lordjai:-)). Meg Starsky és Hutch.
Nem tudom az könnyebbség-e neki, hogy ott van Kornél, de eddig tényleg nagyon ügyes. Nem mellékesen azért Zsuzsával piszok nagy szerencsénk van. Persze nem tudom milyenek a többiek, amennyit látok, velük sem nagyon lőttünk volna nagyon mellé, de Zalán rögtön megtalálta vele a közös hangot. (Most néztem az egyik közösségi oldalon, hogy 1 nappal fiatalabb tőlem, lehet ezért van valami azonos rezgésünk:-DD, amire a gyerek így reagál.)

Lilit nagyon érdeklik a bölcsődei történések - biztos azért, mert nála ez kimaradt. Pisilek be, amikor hazafelé faggatja Zalánt: jó volt? Jó. És mit csináltál? Mi volt az ebéd? Ki a barátod? Tipikusan azok a hülye szülői kérdések, amire ő maga sem válaszolt másfél évig. :-DD Most meg már mondja magától is, hogy mi történt.
Ma állatsimogató volt az oviban, volt vadászgörény meg teknős. És a vadászgörénynek Évike néni csinált sonkás szendvicset- bár ez utóbbi esemény lehet, hogy csak a túláradó fantáziája terméke.
Beindultak a különórák is, továbbra is jár angolra és néptáncra. Novembertől majd mennek korcsolyázni. Egyelőre neki ennyi bőven elég, most úgy gondoljuk, hogy iskolás koráig nem is nagyon akarjuk ovin kívüli különórára hordani. Nem igazán tervezzük, hogy sportról, zenéről szóljon az élete, amihez fontos lenne, hogy korán elkezdje ezeket a tevékenységeket űzni. Én szeretném, ha hobbi szinten sportolna valamit (vagy táncolna), illetve alapszinten, a maga szórakoztatására játszana valami hangszeren, de nincsenek nagyratörő terveink vele, velük. Ha kimagaslóan tehetséges, az meg majd úgyis kiderül.
Egyébként is elfárad még estére. Sokszor nem alszik az oviban, illetve közelebb állok az igazsághoz, ha azt mondom, hogy néha alszik. Ezért négykor, ötkor már irtózatosan nyűgös-hisztis.
Én személy szerint a korcsolyát is korainak tartanám neki, mert elég figyelmetlen, nem mellékesen képes a saját lábában nyílt terepen hasra esni, de szeretett volna menni. Úszni is megy, bár úgy kapkod a törölköző után, ha hajmosás közben víz fröccsen az arcára, mint aki épp megfulladni készül.

És ha már először egyedül: Lili újabban a lépcsőházat harsogja tele, hogy azért kell-e rohannunk, mert kakálnia kell, vagy azért, mert pisilni. Ma a kezébe nyomtam a lakáskulcsot a földszinten, mondtam, hogy Évike néni felé kell tekerni, és kíváncsi voltam, hogy megoldja-e. Megoldotta. :-)

Ja, minden napi vicce: ma jött egy kisfiú meg egy új kislány az oviba. Mivel elvileg nagycsoportosok (bár koruk alapján összesen 10-en mehetnének iskolába az egész csoportból), még el is hinném, de ha mindig igaza lenne, akkor mostanra kb. 50-en lennének a csoportban. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése