2009. október 19., hétfő

Aludnék

May 19, '09 5:19 AM
for everyone
Mégsem lesz Lili kiscsoportos jövőre is. Nagyon sokan jelentkeztek az óvodába és a vezetőnő megkért bennünket, hadd engedje már Lili középsőbe, mert így eggyel több gyereket tud felvenni. Lili óvónénije is megerősítette, hogy amúgy a korán kívül semmi nem indokolná az ismétlést, nagyon szépen beszokott, semmiben sincs elmaradva azokhoz képest, akik szeptembertől járnak, így ők szeretnék, ha menne velük tovább. Egyébként is elég sokan fognak közülük négy évet járni oviba, úgyhogy nem marad egyedül nagycsoportra. Természetesen beleegyeztünk, igazából ők javasolták ezt a "kiscsoportismétlést" még márciusban, ezért hoztuk mi szóba. De maximális megértem és méltányolom az erőfeszítésüket, hogy keresik a módját annak, hogy minél kevesebb gyereket kelljen elutasítaniuk. Így Bence ugyan nem lesz csoporttárs, de nem kell új gyerekeket és óvónéniket megszoknia.

Zalánnak már két foga van, ennek ellenére ugyanúgy felébred éjjel milliószor. Próbáltam már megetetni elalvás előtt; megitatni; saját ágyában, miénkben; hálózsákban, pizsiben; betakarva, kitakarva, jobbról balra, vagy balról jobbra fésülve a haját - mindenhogy ébred. Úgyhogy igazából semmi külső körülmény nem játszik ebben szerepet szerintem, egyszerűen el kell fogadnom a tényt, hogy ilyen, és valahogy túlélni ezt az időszakot, amíg majd újra jó lesz az alvókája. Így, ahogy van, egy marha kiegyensúlyozott kis kölyök, gondolom így jó neki.

Lili is ébred elég sokszor, azért nem olyan zökkenőmentes ez a "No cumi" kampány. Persze nem kapta vissza, nem is kérte. Mondja néha - főleg fáradtan, hogy ő nem akarta kidobni, de nem mondja, hogy adjam vissza. Egyébként sem adnám, ideje volt már letennie.
A déli alvás miatt így többet cirkuszol, mert eddig a nagy cumizás közben csak bealudt. Most utolsó vérig ellenkezik, hogy nem álmos, nem alszik, még akkor is, amikor ülve elborul a fáradtságtól. Utólag persze okosabb az ember, ha tudtam volna, hogy ilyen könnyen beszokik az oviba, ilyen könnyen elfogadja az ottani szabályokat, akkor hagytam volna ott aludni, mert szerintem ott nem kérdőjelezné meg, hogy miért kell, nincs másik alternatíva. Egész jól működik abban a tekintetben is, hogy tudomásul veszi, hogy ott mások a közösség szabályai, így azokhoz alkalmazkodik. Kitűnően méri fel egyébként, hogy kivel meddig mehet el. Én vagyok vele a legszigorúbb, velem sok mindent nem enged meg magának, amit az apjával, pláne a nagyanyjával igen. Ők panaszkodnak néha, hogy "hülyére veszi" őket, én csak mosolygok ezen - naná, ha hagyják. Arra már rájöttünk, hogy sokszor nem szabad neki választási lehetőséget kínálni, mert megzavarodik és a döntésképtelenség miatt balhézik; ha azt mondjuk így lesz, azt meg elfogadja.
Persze most erre a 4 hétre már nem változtatunk a bevett módszeren, majd szeptembertől már ott alszik. Amúgy is egyre kevésbé ellenkezik, amikor mondom neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése