2009. október 19., hétfő

Közérdekű morgolódásom a nyilvános szoptatásról

Jun 21, '09 11:39 AM
for everyone
Időről időre fellángolnak a viták különböző fórumokon erről a témáról. A napokban is belefutottam egybe, de már kedvem sem volt belefolyni, annyira eldurvult az egész. Többnyire a két véglet szidja egymást nyálfröcsögve:
A, az ősanya: ez a világ legtermészetesebb és leggyönyörűbb dolga, neki bárhol, bármikor joga van szoptatni
B, a prűd, akik szerint kismama maradjon otthon, a gyerek meg pláne. Ennyi erővel akár nyilvánosan, bárhol lehetne üríteni és szexelni is - mondják ők.
Én személy szerint egyik típussal sem értek egyet.
Meg kell érteni,hogy valakit ez zavar. Még ha a világ legtermészetesebb dolga is ez. Lilit 11 hónapig, Zalánt 8 hónapja szoptatom. Igyekeztem mindig úgy alakítani a programunkat, hogy szoptatásra nyugodt körülmények közé kerüljek velük, lehetőleg itthon. Lilinél a lefejt anyatejes megoldás is bevált, vígan megitta üvegből, ha úgy kapta. Zalán nem issza meg üvegből, de még soha nem kényszerültem arra, hogy DEMONSTRATÍVE szoptatni kezdjek valahol, még mindig meg tudtam oldani ezt elvonulva. Magam és mások miatt diszkréten. Akárhányszor KÉRTEM segítséget, egy helyet, ahol ezt megtehetem, mindannyiszor voltak velem kedvesek és készségesek.
Merthogy igen, jogom van hozzá, egészen addig, ameddig másokat ezzel nem zavarok. Mindamellett, hogy nekem sem lenne komfortos egy hipermarket padján ülve szoptatni, tisztában vagyok azzal, hogy ez egy elég vegyes megítélésű dolog a társadalomban. Ha nyilvánosan szoptatni kezdek, akkor el kell viselnem, hogy mások erről megfogalmazzák a véleményüket, akkor is, ha ez nekem nem tetszik.
Nekem úgy tűnik, hogy sokszor nem a kényszer viszi rá a nyilvános szoptatásra az anyukákat, hanem éppen a leckéztetési szándék. Ugrásra készen várja a reakciókat, amin majd jól kiakadhat, kioktathat.Mert soha nem azt éri atrocitás, aki elvonul és diszkréten szoptat akár nyilvános helyen is, hanem azt, aki kiül egy hipermarket közepére egy padra. És háborog, hogy semmi nem látszott a melléből, mert egy "kishülyetizenhatévesnek" több látszik az utcán. Nem a mellből kilátszó négyzetcentiméter itt a döntő, hanem az elv. Hogy meg akarom-e oldani intelligensen, vagy szándékosan provokálok.
Mert abban egyetértünk, hogy a gyereket meg kell szoptatni, ha nincs erre kijelölt helyiség (ami mondjuk nem egyenlő a budival, mert oda én sem megyek be etetni), akkor igyekezzünk ezt a lehető legdiszkrétebb módon megoldani. Le lehet ülni egy félreeső helyen, el lehet fordulni a forgalomtól akkor is, ha nem tudunk egy külön helyiségbe elvonulni.

Érdemes elolvasni a "Babarát Terület" cím elnyeréséhez szükséges feltételeket. Itt is az szerepel, hogy olyan helyen kell kialakítani, ahol NYUGODT körülmények között lehet megszoptatni egy gyereket.

A „Bababarát Terület”címet elnyerheti minden olyan cég, munkahely, szolgáltató - vendéglő, áruház, hivatal, templom, játszótér, művelődési ház, sportpálya, stb. -, melyek a következő feltételeket biztosítják:

Lehetőség szerint külön kialakított helyiség, ahol az anyák megetethetik és tisztába tehetik gyermeküket.

Ahol ez nehézségekbe ütközik, ott nem szükséges különleges tárgyi feltételek biztosítása, de fogadják szeretettel az édesanyákat, ne nézzék ki őket ha szoptatni kívánják gyermeküket, teremtsék meg a szoptatáshoz szükséges minimális kényelmi feltételeket: egy kényelmes széket egy nyugodt félreeső helyen, ahol a szoptatni kívánó édesanya számára biztosított a:

  • nyugodt, csendes, kulturált környezet
  • dohányfüst mentes terület
  • a személyzet segítőkész és barátságos volta


http://www.babanet.hu/bababarat.htm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése