2009. október 19., hétfő

Tipikus, nem tipikus?

Jul 2, '09 9:37 AM
for everyone
Mi emberek sokfélék vagyunk, kívül-belül. És sokan vannak, akik számára nem egyszerű ezt tudomásul venni, elfogadni, és a saját mértékegységükkel mérnek mindent és mindenkit. Ítélkeznek. Leginkább attól szoktam elkeseredni, amikor valaki felveszi a butaság szemüvegét is ehhez a csőlátáshoz, és gondolkodás nélkül, nagy hangon gázol bele emberekbe.
Eniékkel történt az alábbi eset.
Az a régi kabarétréfa jutott eszembe róla, amikor (talán) Bodrogi Gyula óvszert szeretne venni a patikában, és a patikushölgyek kiáltozva vitatják meg a szín, méret és egyéb kérdéseket ennek kapcsán egymás között. Akkor nevettem. Eniék történetet hallgatva nem volt kedvem. Nem, nem egyedi, ami velük történt, az a baj, hogy tipikus. A pult mögül a feljebbvalóság hamis érzetével oktatta ki őket az a nő, az butaság említett szemüvegén keresztül. Hibáztatott, ítélkezett. Marha nagyot tévedett, de ki és mikor világosítsa fel erről? Fel kell-e, érdemes-e?
Forduljon hozzá bizalommal....
Na persze nem lenne életszerű, ha azt mondta volna Istvánnak a patikában a nő, hogy "nézze, itt állok 8 órája, este hét óra van, tele van a tököm az egész élettel, az anyósom hülye, a férjem lusta, a gyerek szemtelen, én elsóztam a lecsót, esik az eső, nem volt időm szőrteleníteni indulás előtt - muszáj azt az antibiotikumot kettéönteni? Az nekem legalább 3 perc és plusz 6 méter ma, fáradt vagyok, lusta vagyok, haza akarok menni."
Nem életszerű, de közelebb van az igazsághoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése